Falsk vänlighet eller äkta surhet?!

Torsdag... idag åkte Filip till Danmark på träningsläger, där han ska vara till söndag.. Är lite skönt att slippa honom några dagar ;)
Fick ett samtal från Tezz innan, så åkte in till Lund och åt lunch med henne på romana, sen strosade vi runt lite i Lund, på jakt efter ett par skor att ha på imorgon.. Utan någon lycka så åkte vi till Nova, blev ett par svarta pumps med en svart rosett där bak, fast dom är super höga, lite stora och så gör dom jätteont att gå i, pga av min fotskada. Så ska lämna tillbaka dom imorgon..
Imorgon är det fredag, har en massa ärenden i stan, ska bland annat träffa Sara, för att kolla in en scrapbook affär...
Att det är fredag innebär också att Sanny kommer hit, ska käka och dricka massa vin :)
Sen ska vi ut här i Malmö:)
Sen på lördag blir det kanske utgång och party med Willys töserna, förhoppningsvis så kan alla, har bara snackat lite löst om det med Tezz! men hoppas! =) Sen på söndag ska jag få träffa Engla och Dante!=) Hoppas dom känner igen mig!

En sak som jag tänkt lite på sen jag var i USA är att amerikanarna är så sjukt ytliga och falska. Dom visar bara upp en ytlig fasad, och man märker att det inte är for real.
Hittade detta i en tidning, som jag bara var tvungen att ha med, för den är så klockren!
"Om nu amerikanernas trevliget bara är yta, betyder det då att vår sura svenska attityd är mer äkta?"
Som hon fråga i artikeln, vill man hellre mötas av falsk vänliget eller äkta surhet?! Enligt henne så var det bättre med falsk vänlighet. Men detta kan man ju diskutera. Man tycker ju att folket i USA borde vara bättre på att "spela", men man ser direkt hur falskt deras beteende är. Jag tycker att om man ska spela vänlig, måste man kunna spela, annars är det lika bra att skita i det! Vad tycker ni?! Är svenskar surare, eller är vi bara mer äkta?!

Nu ska vi snart käka, sen är jag fan redo för sängen asså! Så sjukt trött..
Bye

Kommentarer
Postat av: filip

Dom svarta pumpsen næmde du inget om i telefon????

Fy på dig <3

2009-03-28 @ 22:39:22
Postat av: tezz

vi svenskar är mer äkta :)

2009-03-31 @ 11:56:55
URL: http://tezzand.blogg.se/
Postat av: Ebbe

Haha. Håller med. Dom måste lära sig spela bättre om dom skall fortsätta jiddra och låtsas vara glada.

2009-04-02 @ 22:07:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0