Tack och lov

Jaha, vad har hänt sen sist man uppdaterade...
Gett mamma en snopptandborste, skaffat mig en tamagotchi, varit på Etage, haft migrän, retat Gösta.. mm..

Jaa, i torsdags var jag och Filip i stan en runda, skulle lite ärenden, men blev mest annat=)
Gick in på BR, och jag lyckades tjata till mig min efterlängtade tamagotchi.
Jag menar.. har man inget liv, så får man ju skaffa sig ett, och att ha en tamagotchi är som att ha en bebis, den måste ständigt lekas med, gå på toa, matas osv. Synd bara att jag lyckats döda säkert fem bebisar nu då.
När den piper orkar jag inte fixa det, så när jag sen kollar på den så är det en döskalle ovanför.


Sen gick vi och köpte en liten present till mor, vilket hon skrivit om i sin blogg..www.metrobloggen.se/stattin
Eftersom jag förstått  hennes snoppbehov som singel via hennes blogg, så köpte vi en fin snopptandborste till henne.
Detta kanske får henne att vilja borsta tänderna lite oftare. Iallafall så blev hon väldigt glad för den=)


Igår bestämde vi oss för att dra ut och partaja lite.. Jag och mamma åkte till systemet och handlade lite..
Kände migränen smyga sig på..blev bara värre och värre.. Kom hem, tog två tabletter och gick och la mig i soffan i nån timme och sov. Tack och lov så hade migränen släppt när jag vaknade. Mamma hade gjort en jättegod ost och skink paj, och en avocado sallad till det! Var riktigt mumsigt.
Mamma frågar om jag vill ha vin till maten.
Moa: ja, men egentligen är jag inte så förtjust i att dricka vin till maten
Mamma: Moa, vem försöker du lura? Hade inte jag varit här hade du hällt i dig vinet
Åt och drack, sen fick man hoppa in i duschen, göra sig i ordning. Och som vanligt hade man samma problem som alltid.. VILKA KLÄDER?!
Hade lovat Tina att vi skule ha klänning.. provade alla möjliga klänningar.. men det kändes inte riktigt bra, så till slut blev det en lite rockigare stil.. Svarta jeans, färgglatt linne och en vit kavaj.
Sandra och Tina kom förbi, Förfestade lite, snackade nog mer än det dracks, vilket nog var tur, för tack vare det så mår Moa hyfsat bra idag!
Tina hade glömt sin ena sko i taxin, men som tur hade hon fått taxichafförens privata nummer. Är detta ödet eller?!
Så vi ringde honom och åkte till Lilla torg. Satte oss och tog ett glas vin på Gökboet, sen vidare till Etage. Tanken från början var slagt, men fick höra att man var tvungen att ha biljett.. såå..



Sen kom älsklingen och hämtade mig, han började sex imorse, så han var lagom trött när vi kom hem. till vår stora förvåning var mamma fortfarande vaken, så vi invaderade henne lite=)
Ne, nu ska jag hoppa in i duschen, och vakna till liv!
Bye

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du glömde skriva... Retat Gösta, retat Gösta, retat Gösta, retat Gösta gånger 16.000.... ;-) Älskar dig!

2009-02-28 @ 14:36:07
Postat av: Häxan

Måste svepa in här med kvasten och kolla ungen till Stattinskan...hujjeda mej...sådan mor sådan dotter!!! Flyr ut med kvasten mellan benen...

2009-03-01 @ 22:48:44
Postat av: Anonym

jag är i sveirge! var e du ? :D fest snart då eller, och fika! Love skurup

2009-03-02 @ 15:15:21
URL: http://philippaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0